Wiosenny start jak zacząć biegać?

Zapewne każdy z nas z nadejściem Nowego Roku obiecuje sobie, że w tym roku zrobi coś dla siebie. Ileż to już razy powtarzamy sobie ,,w tym roku schudnę”, ,,zacznę biegać” itd. Niestety, co innego powiedzieć, a co innego słowa zamienić w czyn. Dobrym momentem na to, aby zacząć biegać jest nadejście wiosny. To właśnie wtedy po zimowym letargu w człowieku budzi się naturalna potrzeba ruchu.

Źródło: pixabay.com

Jak zacząć biegać?

Na pewno każdy to potrafi, gdyż bieganie jest najpopularniejszą formą aktywności fizycznej. Trzeba tylko pamiętać o tym, że kiedy zaczynamy biegać musimy się do tego odpowiednio przygotować.

# Motywacja

Po pierwsze musimy znaleźć jakąś motywację, bo podstawą podczas biegania jest wyznaczyć sobie cel, do którego będziemy dążyć. Może to być, np., schudnięcie, poprawa naszej kondycji, jak i wiele innych powodów. Otóż w tym wszystkim najbardziej chodzi o to, aby w miarę szybko zauważyć efekty. A te na pewno pojawią się! Bardzo ważne dla nas jest, żeby nasz cel był konkretny, to znaczy taki, który jest dla nas osiągalny i realny.

Źródło: pixabay.com

# Strój do biegania

Aby zacząć biegać musimy mieć także odpowiedni strój i odpowiednio dobrane obuwie. Dres, dresem, ale najważniejsze jest żebyśmy czuli się komfortowo w swoim stroju do biegania.

# Buty

Tak naprawdę podstawą jednak jest nasze obuwie. Otóż takie źle dobrane buty do biegania mogą skończyć się kontuzją, a z całą pewnością obitymi stopami, odciskami. Dlatego też wybierając się do sklepu sportowego, po nasze obuwie do biegania, najlepiej jest poprosić sprzedawcę o pomoc w ich doborze.

# Dystans dopasowany do możliwości

Zacznijmy biegać powoli, nie od razu będziemy sprinterami. Wszystko tak naprawdę zależy od dystansu, jaki mamy do pokonania, ale bieganie po mieście zazwyczaj nie kończy się na 100 m. Takie tempo naszego biegu powinno być dostosowane do naszej obecnej kondycji. Dopiero z czasem powinniśmy zwiększać prędkość. Śmiało możemy zacząć od marszobiegu, a na maraton przyjdzie jeszcze czas. Wszystko małymi kroczkami, inaczej już po pierwszym treningu na pewno wylądujemy w szpitalu.

A jaka jest idealna pora na bieganie?

Propagowana teza jest, że oczywiście rano. Ale, czy tak jest w rzeczywistości? Prawdą jest, że najlepiej przyspieszymy nasz metabolizm biegając na czczo, gdyż wtedy to schudniemy najszybciej. Niestety w konsekwencji takich działań możemy też także szybciej trafić do szpitala przez zasłabnięcie. Nie każdy z nas jest rannym ptaszkiem i nie każdy może pozwolić sobie na taki wysiłek naszego organizmu o 6 rano.

Starajmy się również nie biegać w największy upał. Taką odpowiednią porą jest wieczór, kiedy słońce znika za horyzontem i robi się znacznie chłodniej.

Chcąc uniknąć kolki, pamiętajmy też o tym, aby odczekać minimum 2 godziny po posiłku nim pójdziemy biegać. Idąc biegać nie zapomnijmy również o muzyce, gdyż ona dodaje nam motywacji. Z tego też względu, warto jest zdecydować się na odpowiednio dobraną playlistę do biegania. Takie idealne piosenki są melodyjne i przypominają rytmem nasz puls. Z całą pewnością dzięki nim łatwiej się nam biega. 

Skomentuj ten wpis...

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares