Trening na bieżni w celu poprawy wydolności

Bieganie jest aktywnością, która nie powinna być wykonywana w niewielu przypadkach. Sport ten możemy uprawiać niemalże w każdych warunkach pogodowych. Możemy uprawiać go na bieżni, czy też w terenie. Zobaczcie jak, musicie ćwiczyć na bieżni, chcąc poprawić swoją wydolność.

źródło: hop-sport.pl

Ćwiczenia na bieżni powinny wykonywać osoby starsze, z nadwagą, czy też te niewytrenowane. Trening na bieżni cechuje się ogólnymi plusami, które wynikają z aktywności fizycznej, powoduje także wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia. Dzięki niemu mamy lepsze samopoczucie, polepsza się nasza sprawności fizyczna, a przede wszystkim wydajność sercowo-naczyniowa oraz sercowo-płucna. Zwiększa się także wytrzymałość mięśni, kości oraz wiązadeł.

Podczas biegu powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na postawę (głowa powinna być lekko uniesiona ku górze) i sposób poruszania się. Nogi powinny lekko zwisać w dół , a ramiona lekko rozluźnione ciągle pracować, na przemiennie z nogami przy napiętych mięśniach brzucha. Ważne jest, abyśmy biegali posuwiście i stawiali długie kroki, angażując całe stopy.

źródło: hop-sport.pl

Kiedy biegamy, aktywujemy pracę mięśni czworo i dwugłowych ud, mięśnie podudzia, łydek i pośladków. Wybierając odpowiedni program, możemy wybrać rodzaj biegu, możemy wykonywać trening ciągły bądź interwałowy. Bieżnia dzięki elektronice, po wyborze preferowanego poziomu, ustawia się automatycznie. Pozwala nam to na bieganie w zmiennych warunkach terenowych bez ryzyka wystąpienia kontuzji. Jest to możliwe dzięki zaawansowanej technologii.

Pamiętajmy aby zwrócić uwagę także na wyposażenie bieżni 🙂

Jeżeli zależy nam na lepszych i szybszych rezultatach, powinniśmy zacząć wykonywać trening wzgórkowy, choć jest trudu, naprawdę warto go wykonywać. Ćwiczenia w takiej formie pozwalają nam jednorazowo spalić o wiele więcej kalorii niż ćwiczenia na płasko ustawionej bieżni. Zwiększa się także siła mięśnia dwu i czworogłowewgo ud, pośladków oraz całej dolnej części ciała. Osoby, które nie są wytrenowane i chcą wejść na symulowaną górkę, powinny zacząć od mniejszego nachylenia, to pozwoli przygotować mięśnie do bardziej wymagającej aktywności.

Skomentuj ten wpis...

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares