Najlepsza rozgrzewka przed bieganiem

Rozgrzewka jest najważniejszym elementem, od którego powinniśmy rozpocząć każdy trening. Zobaczcie jaką rozgrzewkę wykonać przed bieganiem.

rozgrzewka

źródło: pixabay.com

Rozciągnij stawy przed bieganiem

Przed bieganiem, musisz rozciągnąć przede wszystkim staw skokowy, kolanowy, biodrowy oraz ramiona i barki. Najlepszy sposób na rozgrzanie tych mięśni to naprzemienne krążenie na zewnątrz i do wewnątrz oraz krążenie bioder i ramion w obu kierunkach. Rozciąganie jest bardzo ważne, ale nie możemy pogłębiać żadnej pozycji. Ważne jest, aby rozgrzać mięśnie i ścięgna, ale nie możemy ich osłabić poprzez nadmierne rozciąganie. W taki sposób zmniejszamy prawdopodobieństwo pojawienia się kontuzji.

Ważne jest, aby biegu nie zaczynać na największych obrotach. Zanim podkręcimy tempo, powinniśmy dać sobie około 10 minut na wprowadzenie każdej części ciała w ruch. Zaczynamy od wolnego marszu, a później przyspieszamy i przechodzimy w trucht, po czym dopiero do biegu. Od samego początku powinniśmy angażować do pracy ręce. Dzięki temu znacznie szybciej podniesiemy tętno i zaczniemy spalać tkankę tłuszczową.

Ważne! Intensywne rozciąganie powinniśmy wykonać po wykonanym treningu.

Skomentuj ten wpis...

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares