Jak uzupełniać płyny po bieganiu?

Podczas biegania nasz organizm, wraz z potem traci duże ilości wody oraz sole mineralne. Musimy pamiętać o tym by wciąż nawadniać organizm by jak najdłużej cieszyć się zdrowiem, ponieważ odwodnienie jest bardzo niebezpiecznym zjawiskiem.  Zastanówmy się co pić by temu zapobiec.

Każdy biegacz musi regularnie uzupełniać płyny. Jeżeli nie będziemy odpowiednio nawadniać organizmu będziemy odczuwali osłabienie, bóle głowy, zawroty głowy, nudności suchość w ustach, wycieńczenie, utrata elastyczności skóry i wiele innych nieprzyjemnych skutków takiego zachowania które mogą przynieść poważne konsekwencje.

 woda 3

Woda jest podstawowym budulcem człowieka w minimum 55 procentach. Dlatego tak ważne jest regularne dostarczanie jej odpowiednich ilości dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dzięki niej możliwe jest życie człowieka. Bez niej nie jesteśmy w stanie przeżyć dwóch dni. To za jej pośrednictwem jest możliwy transport witamin i innych składników odżywczych w ciele człowieka. Każdy z nas, powinien wypijać minimum dwa litry wody w ciągu dnia. Oczywiście ta norma wzrasta wraz ze wzrostem wysiłku.

Podczas dużego wysiłku powinniśmy pić dużo oraz często by nie odczuwać pragnienia. Ponieważ wtedy zaczyna się odczuwanie co raz większego zmęczenia.

Powinniśmy uzupełniać płyny dosyć powoli, najlepiej by były to małe łyki, jeszcze lepsze efekty są kiedy pijemy wodę o temperaturze pokojowej.

 woda2

Jak określić ile wody straciliśmy podczas jednego treningu?

Podczas treningu tracimy najwięcej wody, więc to ją musimy uzupełnić, za pomocą poniższego sposobu jesteśmy w stanie określić ile jej straciliśmy. Wystarczy wejść na wagę przed treningiem oraz po jego zakończeniu. Na jeden stracony kilogram należy wypić od1,2 do 1,5 litra wody.

Biorąc udział w maratonach trzeba regularnie uzupełniać płyny podczas biegu. Wystarczy pić powoli robiąc kilka łyków wody. Przy tak dużym wysiłku fizycznym warto zatrzymywać się na tak zwanych pit stopach by uniknąć odwodnienia, które może spowodować wystąpienie dużego zmęczenia, które uniemożliwi nam dokończenie maratonu.

Skomentuj ten wpis...

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares