Przygotowujemy kondycje do wyjazdu na narty

Chcąc przygotować się do sezonu narciarskiego, powinniśmy nasz trening rozpocząć 2 miesiące, a czasami nawet więcej przed sezonem. Dlatego już teraz chcemy pokazać wam jak łatwo przygotować się do wyjazdu na narty.

Ćwiczenia aerobowe mają bardzo pozytywny wpływ na naszą ogólną poprawę kondycji fizycznej. Do takich ćwiczeń należą m.in. bieganie, pływanie, czy jazda na rowerze. Rozpoczynając ćwiczenia, nie powinniśmy z nimi przesadzać. Ćwiczenia zaczynamy od marszobiegów przez spokojny jogging. Takie ćwiczenia wykonujemy minimum 2 razy w tygodniu przez 20-30 minut.

Oprócz ogólnej budowy kondycji powinniśmy także zwrócić uwagę na ćwiczenia, które wzmocnią siłę naszych mięśni. Podczas jazdy na nartach szczególnie pracują mięśnie łydek, ud, mięśnie brzucha, czy też mięśnie pośladkowe. Chcąc ćwiczyć mięśnie, nie musimy nawet wykonywać konkretnych ćwiczeń, możemy je ćwiczyć podczas wykonywania codziennych czynności takich jak wchodzenie po schodach, czy stojąc, obniżając raz palec, raz pięty. W każdej sytuacji starajmy się napinać mięśnie brzucha.

źródło: pixabay.com

Rozciąganie ma także duże znaczenie, dlatego przygotowując się do sezonu narciarskiego, nie możemy zapomnieć o nim. Stretching poprawia ukrwienie i elastyczność mięśni, a także ich ruchliwość. Działa on także profilaktycznie, zapobiegając kontuzjom i naciągnięciom, które mogą powstać w wyniku jazdy na nartach.

Ważnym elementem są także ćwiczenia równowagi, jak wiadomo jest ona jednym z podstawowych aspektów jazdy na nartach. Wszystkie ćwiczenia, które mają na celu jej poprawę, jej utrzymania pozwolą nam na wyjście z kryzysowych sytuacji, które mogą powstać w wyniku jazdy na nartach. Takie ćwiczenia możemy rozpocząć od jaskółki, a następnie robić „pistolet”, czyli przysiad na jednej nodze.

Także na wyjeździe na narty nie możemy zapomnieć o rozgrzewce. Przed każdym wyjściem na stok powinniśmy zrobić rozgrzewkę, aby zapobiec ewentualnym kontuzją. Także po jeździe na nartach powinniśmy wykonać rozgrzewkę, a nawet odwiedzić saunę, aby kolejnego dnia czuć się świetnie na stoku.

Skomentuj ten wpis...

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares