Największe fakty i mity dotyczące biegania

Ludzie lubią wierzyć niesprawdzonym informacjom. Nie zawsze przynosi to pozytywne skutki. Przyjrzyjmy się największym mitom dotyczącym biegania.

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com 

Fakty i mity

  • Bieganie jest nudne

To jest mit. Ponieważ czy nasz trening jest nudny czy ciekawy zależy tylko od nas. Organizując sobie treningi w nowych terenach nie będziemy odczuwać nudy, ponieważ możemy podziwiać różne krajobrazy. Jeżeli nie lubimy przebywać w samotności zawsze znajdziemy jakiegoś towarzysza do wspólnego biegania. W przypadku biegania na bieżni zawsze możemy włączyć ulubioną muzykę, która zachęci nas do wysiłku.

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

  •  Brak miejsc do biegania

Kolejny mit. Wszędzie, nawet w najbardziej ponurym mieście znajdą się ładne tereny, w których można trenować. A jeżeli na to nie pozwala pogoda zawsze można skorzystać z bieżni biegowej w siłowniach.

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

  •  Bieganie to sport tylko dla wytrzymałych

Jest to kolejny mit. Pamiętajmy o tym, że Ci którzy mają dużą wytrzymałość nie urodzili się z nią lecz musieli wypracować. Warto zacząć bieganie od krótszych treningów a w miarę upływu czasu i przyrostem sił możemy wciąż podnosić sobie poprzeczkę.

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

  •  Potrzebna motywacja

To fakt. Do osiągnięcia jakiegokolwiek celu niezbędna jest motywacja. Dzięki niej znajdziemy siłę i chęci do biegania. Osiągnięcie dobrej kondycji jest procesem długotrwałym dlatego musimy być bardzo zmotywowani by zbyt szybko nie zrezygnować z treningów biegowych.

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

  • Bieganie niszczy stawy

Nie jest to prawdą, że bieganie u osoby z kilkoma kilogramami za dużo obciąża stawy. Jesteśmy ewolucyjnie przystosowani do biegania, to dzisiejszy rozwój technologii spowodował, że jesteśmy rozleniwieni i nie dbamy o siebie. Bieganie pozwala zachować zdrową sylwetkę, stawy, ścięgna i mięśnie. Dzięki niemu wzmacniamy cały swój organizm.

Nasze stawy są narażone na uszkodzenia w przypadku otyłości, dlatego najlepiej najpierw zrzucić kilogramy przy pomocy diety a potem zacząć biegać. Takiego zdania są dzisiejsi lekarze.

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

  •  Kobiety biegają wolniej niż mężczyźni

Niestety jest to prawdą. Wszystkiemu winna jest ewolucja i różnica w budowie ciała. To mężczyźni od zalania dziejów biegali w celu zdobycia pożywienia, a kobiety pilnowały i wychowywały dzieci. Dzięki temu natura dostosowała mężczyzn do większego wysiłku fizycznego, wyposażyła ich w większą masę mięśniową, masywniejszą budowę kości oraz w większą pojemność płuc. Tak już jest i trzeba się z tym pogodzić. W sumie kobiety miały lepiej bo nie musiały narażać swojego życia dla zdobycia pożywienia 🙂

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

  •  Powinniśmy biegać codziennie

Nie prawda, nie trzeba codziennie intensywnie ćwiczyć. Organizm musi mieć czas na regenerację więc wystarczy biegać trzy-cztery dni w tygodniu. We wszystkim trzeba znać umiar.

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

Jeżeli ktoś naprawdę chce biegać żadna przeszkoda nie będzie mu straszna w dążeniu do celu.

Skomentuj ten wpis...

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares