Krokomierz – czy warto liczyć kroki?

Krokomierz zwany także pedometrem, to nic innego, jak urządzenie pomiarowe, które służy do liczenia wykonywanych przez nas kroków. Najczęściej wykorzystywany jest on w trakcie aktywności fizycznej, takiej jak: bieganie, Nordic walking. Co to jest ten krokomierz? Jak działa? Czy warto liczyć na nim kroki? W tym artykule postaram się pokrótce odpowiedzieć na te pytania. 

Krokomierz – co to jest?

Tak więc krokomierz ma najczęściej postać zegarka bądź małego urządzenia, które można przyczepić do ubrania Jednak w ostatnich latach coraz bardziej popularne stają się krokomierze na telefon, gdyż tradycyjne gadżety wypierane są przez smartfony. Powiem więcej takie aplikacje z krokomierzem, prócz liczenia kroków, podają także wiele przydatnych informacji dotyczących parametru naszego organizmu w trakcie trwania wysiłku i efektywności treningów.

Czy warto korzystać i liczyć na nim kroki?

Odpowiedź brzmi zdecydowanie tak! Choć krokomierz to gadżet, który nie jest odpowiedzialny za spalanie tkanki tłuszczowej to jednak umożliwia monitorowanie aktywności fizycznej w ciągu całego naszego dnia, a co za tym idzie motywuje nas do większego wysiłku.

kroki
Źródło: pixabay.com

Dlatego też krokomierz jest bardzo pomocny dla osób odchudzających się, gdyż motywuje do porzucenia komunikacji miejskiej i wykonania kilku tysięcy kroków dziennie. Dzięki takim regularnym ćwiczeniom poprawiają się parametry układu oddechowego i krążenia. A poza tym to, co najważniejsze gubimy zbędne kilogramy. Taki krokomierz umożliwia nam sprawdzenie na bieżąco procesów treningów, planowania codziennych spacerów, jak również ilości przebytych kroków. Poza tym krokomierz przypomina nam ile kroków musimy jeszcze zrobić, by osiągnąć nasz dzienny cel. 

A więc podsumujmy, dlaczego warto korzystać z krokomierza i liczyć kroki?

Ponieważ nasz poziom motywacji do treningów wzrośnie, gdyż będziemy monitorować własne postępy. Jest tak, ponieważ aktualne informacje o przebytych kilometrach i spalonych kaloriach pozwolą nam świadomie planować wysiłek fizyczny, który odpowiada liczbie kalorii spożytych w ciągu całego dnia.  

Skomentuj ten wpis...

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares