Jak biegać na bieżni?

Biegać trzeba umieć, należy to robić w taki sposób aby nie zrobić sobie krzywdy. Wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa, tutaj liczy się odpowiednia rozgrzewka i postawa godna biegacza.

 dietetycznie

Posiłek

By mieć siły do biegania należy odpowiednio się odżywiać. Przy tak intensywnym wysiłku jakim jest bieganie jemy tyle ile potrzebujemy, podczas treningu spalamy wiele kalorii. Tutaj ważne są racjonalne posiłki, które będą bogate w białko, węglowodany, dobre tłuszcze, witaminy i minerały. Nie należy się przejadać zawsze trzeba zachować umiar. Obfity posiłek przed treningiem powinien być spożyty około dwie godziny wcześniej przed wejściem na bieżnie. Warto wspomnieć, że zawsze trzeba pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

Rozgrzewka

Jest to bardzo ważny element treningu. Pozwala na odpowiednie przygotowanie mięśni do wysiłku. Na początek dobrze jest się porozciągać i zacząć od truchtu.

 biegam

Postawa do biegania

Należy patrzeć przed siebie i nie garbić się. By odciążyć kręgosłup należy mieć prostą postawę ciała bez pochylania się do przodu bądź do tyłu. Podczas biegania ułatwimy prawidłową pracę przepony poprzez wypięcie klatki piersiowej do przodu. Jedyne mięśnie, które powinny być napięte to mięśnie brzucha, wszystkie inne są rozluźnione.

Bieganie na bieżni

Wchodząc na bieżnię powinniśmy wybrać program ćwiczeń, który będzie nam najbardziej odpowiadał. Tutaj musimy się zdecydować co chcemy osiągną przez te ćwiczenia, czy wzmacniamy kondycję czy chcemy spalić jak najwięcej zbędnej tkanki tłuszczowej bądź przygotować się do intensywnych górskich spacerów.

 puls

Umiar

Jest to bardzo ważna kwestia. Jeżeli zaczynamy swoją przygodę z bieganiem, powinniśmy podejść do niej z dystansem, w tym przypadku są wskazane maksymalnie dwudziestominutowe treningi. Należy pamiętać o tym, że nasze mięśnie dopiero zaczynają się przyzwyczajać do tak intensywnego treningu i jeżeli nie chcemy mieć dużych zakwasów czy kontuzji powinniśmy stosować się do tej zasady. U osób, które maja dobrą kondycję, trening może trwać od trzydziestu minut do półgodziny.

Kończenie treningu

Cały trening powinien przechodzić płynnie, zaczynamy od truchtu, potem intensywnie biegniemy a kończąc trening powinniśmy zwalniać przez kilka minut aż do momentu całkowitego zatrzymania się. Po zakończeniu ćwiczeń na bieżni warto trochę się porozciągać by nasze mięśnie, ścięgna i stawy mogły odpocząć.

Skomentuj ten wpis...

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares