Dieta biegacza – porady na wagę złota

Chociaż bieganie samo w sobie jest bardzo dobrą formą treningu, to chcąc osiągać jeszcze większe efekty, powinniśmy przestrzegać kilku zasad, które nam pomogą w szybszym i efektywniejszym osiągnięciu celów.

źródło: pixabay.com

  1. Jeżeli chcesz, aby żelazo wchłonęło się jak najszybciej, po jego zażyciu napij się szklanki np. soku pomarańczowego.
  2. Bóle mięśni po treningu mogą złagodzić kwasy tłuszczowe omega 3. Warto także w swojej diecie umieścić ryby oraz orzechy. Jedzenie jednej garści orzechów dziennie zmniejszy bóle, jakie odczuwamy po treningu.
  3. Przed wysiłkiem fizycznym warto pić izotoniki, dzięki temu możemy zapobiec występowaniu kolki (kolka spowodowana jest złą gospodarką wodno-mineralną).
  4. Osoby, który chciałyby przyśpieszyć regeneracje swojego organizmu, powinny bezpośrednio po treningu zjeść przekąskę, która będzie składać się z węglowodanów i białka. Dobrym pomysłem jest wypić kakao na mleku, ponieważ zawiera ono najlepszy stosunek białka do węglowodanów.
  5. Osoby, które wykonują długie treningi, powinny zapewnić odpowiedni poziom glikogenu (węglowodanów) w organizmie. Produkty takie jak pomarańcza, czyli takie, które mają dużą zawartość glukozy, zapewniają, że trening będzie dla nas bardziej przyjazny.
  6. Odpowiednie nawodnienie to nie mit, a bardzo ważny czynnik powodując efektywność treningu. Przy zaledwie 2% utraty wody z organizmu przekłada się na utratę wydolności organizmu, a przy 4% spada ona nawet do 30%.
  7. Zazwyczaj picie wody jest wystarczające i nie musimy pić izotoników, jednak jeżeli trening trwa ponad 60 minut, to ich picie jest niemalże obowiązkowe.

Skomentuj ten wpis...

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares