Co jeszcze musisz wiedzieć przed maratonem?

   Uczestnictwo w maratonie to wielkie wyzwanie. Przed uczestnikami, do pokonania jest długa i trudna droga. Właśnie dlatego trzeba być na nią bardzo dobrze przygotowanym. Tutaj przypomnimy Wam o czym należy pamiętać przed startem.

Wytrwałość w treningach

   Uczestnictwo w maratonie wymaga wytrwałości w treningach. Tutaj nie można mieć wymówek. Jeśli pogoda nie pozwala nam ćwiczyć w terenie, to od czego w końcu jest bieżnia do ćwiczeń w domu? Na niej też możemy ćwiczyć. Trzeba pamiętać o tym, że już na samym początku przygotowań do maratonu powinniśmy mieć ustalony plan ćwiczeń.

biegi

Wygodne buty

   Maraton to wiele trudnych kilometrów. Do ich pokonania potrzebujemy wygodnych butów, ale nie nowych. Muszą być one już rozchodzone, najlepiej zakupić buty dwa miesiące przed maratonem i już wtedy zacząć w nich trenować. Dzięki temu zapobiegniemy otarciom i innym nieprzyjemnym urazów stopy podczas maratonu.

Odpowiednia dieta

   W diecie biegacza nie może zabraknąć węglowodanów, w celu ustalenia odpowiedniej diety najlepiej udać się do dietetyka, ponieważ każdy z nas ma inny organizm. Kilka dni przed uczestnictwem w maratonie należy unikać spożywania egzotycznych oraz wzdymających potraw, po to aby się nie rozchorować lub osłabić.

Co pić w trakcie maratonu?

   Najlepsza będzie woda. To nasz naturalny napój, który jest niezbędny do życia. Jednak po kilkunastu kilometrach niektórzy piją odżywki węglowodanowe lub izotoniczne. Takie odżywki warto wypróbować na treningu jeszcze przed maratonem. W ten sposób sprawdzimy, jak one na nas działają. Podczas maratonu trzeba uzupełniać płyny!

woda

Co można jeść podczas maratonu?

   W trakcie biegu najlepiej nie kombinować i jeść to do czego jesteśmy przyzwyczajeni, czyli na przykład banany, które dostarczą nam potasu i innych związków odżywczych.

Odpowiedni ubiór

   Najlepszy będzie taki ubiór, który nie spowoduje otarć i będzie przepuszczał powietrze. Na maraton nie zakładamy nowych ubrań, one również powinny być wcześniej sprawdzone. Nowe ubrania, mogą powodować obtarcia. Właśnie z tego powodu lepiej nie ryzykować.

Gdy świeci ostre słońce warto zaopatrzyć się w nakrycie głowy.

Odpowiednie nastawienie psychiczne

   Podczas maratonu pokonujemy własne słabości, tutaj biegną nie tylko nogi ale i głowa. W trakcie maratonu najtrudniejsze jest przekroczenie 25 kilometrów, wtedy właśnie przychodzi kryzys, którego przezwyciężenie jest bardzo trudne, ale za to daje wiele satysfakcji.

   Do maratonu musimy się przygotować psychicznie i fizycznie. Pamiętajmy o tym, że uczestnictwo w takim wydarzeniu wymaga minimum sześciu miesięcy przygotowań pod względem kondycyjnym. Przez ten cały czas liczy się wytrwałość i samodyscyplina.

Zapisz

Zapisz

Skomentuj ten wpis...

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares